STRIPART és una plataforma de suport a la creació jove i emergent impulsada pel Centre Cívic Guinardó. A través d’una convocatòria oberta, el projecte dona espai a artistes emergents de diferents disciplines per presentar els seus treballs en una gran mostra col·lectiva i una programació d’arts vives durant el mes de juliol. Més enllà de l’exhibició, Stripart ofereix espais de formació, orientació professional i connexió amb el sector artístic, consolidant-se com un espai de suport, experimentació i impuls de l’art emergent contemporani a Barcelona.
Dimarts 16 de juliol | 20 h | Funció triple
LA POÉTICA DEL RITMO
Javier Garrabella
Música (30 min.)
El Konnakkol és una tradició mil·lenària de percussió vocal de la música clàssica del sud de l’Índia, la música carnàtica. És per excel·lència la disciplina artística de cantar ritmes. Té tres components bàsics: El Solkattu (“grups de síl·labes”, els sons), les matemàtiques (amb les quals es construeix el llenguatge, utilitzant patrons, sèries, formes geomètriques…) i la Tala (el compàs o la clau, que es porta amb una sèrie de gestos amb les mans). En aquest repertori s’exposen una selecció de peces tradicionals que s’han après i ensenyat a través de generacions de mestres i que han arribat fins al Javier Garrabella, qui explica la seva connexió i alguns dels detalls formals de les composicions.
SOLO CYCLE
Valya
Dansa fusió/ balls urbans i contemporanis
(15 min.)
L’obra “Solo Cycle” de Valentina Zubareva (28), ballarina de balls urbans i contemporanis, explora la maduració en forma del cercle, com a símbol d’un procés de desenvolupament perpetu. La intèrpret fa servir la improvisació per a explorar el poder de la intuïció, buscant una sensació de flux conscient. Es creen càpsules flexibles, que recorden les característiques de la vida en diferents planetes, i la pregunta que es fa l’autora és: si això és un planeta, quin tipus d’habitant seré en ell?
POOR DANCE
Dèlia
Dansa contemporània i creació experimental
(15 min.)
Una etapa, dues, tres. I moltes més. Transformar-se mutant és complex, el cos és complex, però néixer i florir porta molta bellesa. Ens identifiquem, perquè també hem sigut ingènues, hem jugat, hem tingut plaer i ens hem divertit. I ens continuem divertint, es nota amb el nostre moviment. No ens oblidem, parar també és art. Mirar i mirar-nos ens dona saber i aquest saber és el que ens permet avançar. No podem evitar el que veiem, però sí el que construïm. Una peça, aquesta peça, que et fa veure que pot arribar a passar dins teu, sense vergonya, visceralment, amb el meu propi cos.
Activitat gratuïta prèvia INSCRIPCIÓ